Tuesday, December 16, 2008

Pasar Malam Taman Pekaka(Nibong Tebal)

Pada 26/11/08-15/12/08, jadi sepanjang hari cuti aku ni, tak la banyak sangat benda yang aku boleh kongsi, tapi sekurang-kurangnya ada la jugak bahan untuk blog aku ni:) Post Kali ni aku nak cerita tentang 'Pasar Malam Taman Pekaka' yang terletak di Nibong Tebal. Taman Pekaka ni berdekatan dengan Pekan Lama Parit Buntar,Perak dan Kampus Kejuruteraan USM Transkrian. Maknanya sesiapa yang tinggal di kawasan Parit Buntar, Perak atau Bandar Baharu, Kedah atau tempat-tempat lain yang berdekatan seperti Lubuk Buntar, Serdang dan Jawi boleh la datang ke Pasar Malam Taman Pekaka ni sebab berdekatan:) Opss....terlupa pulak nak bagitau, anda boleh datang ke Pasar Malam Taman Pekaka ni pada setiap hari ahad,bermula lebih kurang pada pukul 4.30ptg.
Apa yang menariknya kat Pasar Malam Taman Pekaka ni ek???Takda la apa-apa yang menarik sangat, sama je macam pasar malam kat tempat lain, cuma pasar malam kat taman pekaka ni boleh di katakan besar la, sebab pengunjung dia datang dari 3 negeri yang bersempadan(Parit buntar,Perak/Bandar Baharu,Kedah/Nibong Tebal,Penang). Kepada pembaca-pembaca blog chaklife, sila la tinggalkan komen anda untuk artikel yang saya post ni, komen anda sangat bermakna untuk saya untuk memperbaiki lagi penulisan saya:)



Barangan Antik yang di jual di sini





Antara gelagat pengunjung dan barang-barang yang di jual.

2 comments:

mr.iz said...

haha... ctr pasal pasar nie..
teringat la mknan yg best2,,
'dan awek.
haha..
p pasar nie leh cuci mata woo..
haha
anyaway..
thank chak.. wish aku..
aku dah jg follower hang..
jgn lupa follow me too..
hehe..

shafwan said...

hahaha,btol tu fai,selain bnyk mknan yg best,kita bleh tgk benda2 menarik,contohnye barang2 lama cm dlm gambar yg aku post tu,mana nak dapat beb benda2 lama cm2,susah maw dapat tu...hihihi
apa2 pun,thanks jgk kat ko sbb follow blog aku,rajin2 le tinggal komen utk setiap post aku ye,keep in toouch,peace...:)
-chak-